Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Τα δύο τελευταία τεύχη του περιοδικού Revue Biblique / The two last issues of Revue Biblique

Στο δύο τελευταία τεύχη του περιοδικού Revue Biblique δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:

117:3 (2010)

  • Matthieu Richelle, "Élie et Élisée, auriges en Israël : une métaphore militaire oubliée en 2 R 2,12 et 13,14", 321-336
  • Baruch A. Levine, " On the social aspects of sacrifice : a paradigm from the Hebrew Bible", 337-344
  • Étienne Nodet, "Prières de Manassé (2 Ch 33,13* ; TSK 1.144*; 4 Q 381)", 345-360
  • Thierry Murcia, "Le statère trouvé dans la bouche d'un poisson : (Matthieu 17,24-27)", 361-388
  • Luc Devillers, "Le papyrus Bodmer II, aujourd'hui comme hier : fragments de correspondance entre Victor Martin et Marie-Émile Boismard", 389-396
  • Emmanuel Friedheim - Shimon Dar, "Some historical and archeological notes about paganism in Byzantine Palestine", 397-409
  • Ron Beeri - Dror Ben-Yosef, "Gaming dice and dice for prognostication in the ancient East in light of the finds from Mount Ebal", 410-429
  • Étienne Nodet, "Le meurtre de Zacharie fils de Barachie (Mt 23,35)", 430-434

    117:4 (2010)
  • Christophe Lemardelé, "Étymologie et signification des sacrifices SLM(Y)M", 481-490
  • Gerald A. Klingbeil, "The Sabbath law in the Decalogue(s) : creation and liberation as a paradigm for community", 491-509
  • Lukasz Popko, "What has happened with Jerusalem in Jer 13:26?", 510-527
  • Christian G. Schwentzel, "Images grecques de souverains juifs : (63 av. J.-C. - 44 apr. J.-C.)", 528-549
  • Patrick Fabien, "L'interprétation de la citation d'Is 53,7-8 en Ac 8,32-33", 550-570
  • Marc Rastoin, "Les annonces lucaniennes de la Passion du Messie : Lc 13,31-33 comme révélateur du projet christologique de l'Évangile de Luc", 571-601
  • Abdalla J. Nabulsi - Jean B. Humbert - Ahmad Said - M.M. Sadeq, "Excavation at the Blakhiya Byzantine cemetery in Gaza, 1996", 602-613

Ένα νέο άρθρο στο τρέχον τεύχος του JHS / A new article in the current issue of JHS

Στην ιστοσελίδα του τρέχοντος τεύχους του περιοδικού Journal of Hebrew Scriptures 10 (2010) έχει αναρτηθεί ένα νέο άρθρο. Ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης μπορεί να το διαβάσει και να το καταφορτώσει σε μορφή αρχείου pdf:


David P. Melvin, "Divine Mediation and the Rise of Civilization in Mesopotamian Literature and in Genesis 1-11"

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Δύο διατριβές για παύλεια κείμενα / Two dissertations on Pauline texts

Ο Matthew D. Montonini στο ιστολόγιό του New Testament Perspectives παραπέμπει σε δυο διατριβές σχετικά με την προς Εβραίους και την προς Γαλάτας αντίστοιχα που κατατέθηκαν στο πανεπιστήμιο του Duke και τις οποίες μπορεί ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης να τις "καταφορτώσει" σε μορφή αρχείου pdf (πατήστε με το ποντίκι επάνω στον τίτλο):

Το τρέχον τεύχος του RivBibl / In the current issue of RivBibl

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Rivista Biblica 58:2 (2010) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:

  • Gianni Barbiero, "Il secondo e il terzo libro dei Salmi (Sal 42-89) : due libre paralleli", 145-175
  • Simone Paganini, "'Rewriting laws' : la ricezione del Deuteronomio nel "Rotolo del Tempio" (11Q19)", 177-201
  • Emiliano R. Urciuoli, "Gesù e il servo sofferente : il problema dell'auto-comprensione gesuana nei termini di Is 53", 203-227
  • Antonio Pitta, "Il 'pane quotidiano dell'anima' : in dialogo con R. Penna sulla Lettera ai Romani", 229-235
  • Vittorio Ricci, "Il vocabolo metaxy in Rm 2,15-16", 237-247

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Ανασκόπηση των βιβλικών ιστολογίων του Νοεμβρίου / Biblical Studies Carnival of November

Στο ιστολόγιο του Deane Galbraith Religion Bulletin έχει αναρτηθεί μία εκτενής και πολύ εμπεριστατωμένη ανασκόπηση των βιβλικών ιστολογίων του μήνα Νοεμβρίου. Για να τη διαβάσετε, πατήστε εδώ. Επίσης ο Deane δίνει μία κατάσταση των 30 πρώτων ιστολογίων με βάση ποιοτικά (κι όχι ποσοτικά) κριτήρια. Τη θέση 11 σε αυτήν την κατάσταση καταλαμβάνει το ιστολόγιό μας.
Thanks Deane!

Στο τρέχον τεύχος του ThR / In the current issue of ThR

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Theologische Rundschau 75:4 (2010) δημοσιεύεται μεταξύ άλλων κι ένα άρθρο σχετικά με τα νέα υπομνήματα στις προς Κορινθίους επιστολές:

Gudrun Guttenberger, "Neue Kommentare zu den Korintherbriefen", 442-472

Επίσης στο ίδιο τεύχος υπάρχει κι ένα αφιέρωμα σε δύο νέα βιβλία σχετικά με τον R. Bultmann:
Ulrich H.J. Körtner, "Die Gegenwartsbedeutung Rudolf Bultmanns Zwei Neuerscheinungen anläßlich seines 125. Geburtstags", 479-489

Δύο άρθρα βιβλικού ενδιαφέροντος στο τρέχον τεύχος ZThK / Two articles of biblical interest in the current issue of ZThK

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Zeitschift für Theologie und Kirche 107: 4 (2010) δημοσιεύονται μεταξύ άλλων και τα εξής δύο άρθρα βιβλικού ενδιαφέροντος:

Matthias Köckert, "Ausgespäht und überwacht, erschreckend wunderbar geschaffen: Gott und Mensch in Psalm 139", 415-447
Kατά την πρώιμη ελληνιστική περίοδο ο συγγραφέας του Ψα 139 διατυπώνει για πρώτη φορά τη σκέψη ότι ο Θεός τον γνώριζε ως πρόσωπο ήδη από την αρχή του κόσμου. Αυτή η σκέψη αλλάζει τη στάση απέναντι στο Θεό στους στ. 1-6, στους στ. 7-18 και στη συνέχεια στους στίχους 19-24.

Jörg Frey, "Die johanneische Theologie als Klimax der neutestamentlichen Theologie", 448-478
Στο παρόν άρθρο ο J. Frey εξετάζει εκείνες τις πλευρές στις οποίες η ιωάννεια θεολογία υπερβαίνει τις άλλες αρχέγονες χριστιανικές θεολογικές αντιλήψεις και κατορθώνει ένα είδος κανονικότητας για τις επόμενες αναλύσεις της. Αυτό καθίσταται σαφές στην υψηλή και την ίδια στιγμή στη διαλεκτική χριστολογία, γιατί η αντίληψη για το Θεό συνδέεται δυνατά με τον ιστορικό Ιησού και την αγάπη, την προσωπική εμπειρία του Πνεύματος και τη πρωτο-τριαδολογική διάκριση μεταξύ Πατρός, Υιού και Αγίου Πνεύματος και τέλος με την ερμηνευτική της μεταπασχάλιας αναδρομής και ανάμνησης.

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Ένα νέο άρθρο στο τρέχον τεύχος του HTS / A new article in the current issue of HTS

Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του τρέχοντος τεύχους του περιοδικού Ηervormde Teologiese Studies 66:1 (2010) δημοσιεύεται ένα νέο άρθρο με θέμα το ιστορικό και ιδεολογικό υπόβαθρο του κατά Ιωάννην ευαγγελίου:

Magezi, V. & Manzanga, P., ‘A study to establish the most plausible background to the Fourth Gospel (John)'

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Κριτική ανάλυση της SBL GNT / Critical Analysis on SBL GNT

Ο Wieland Wilker δημοσίευσε στο διαδίκτυο μία κριτική αξιολόγηση της νέας κριτικής έκδοσης της SBL GNT στην οποία πρόσφατα αναφερθήκαμε στο ιστολόγιό μας. Για να την διαβάσετε, πατήστε εδώ.

(Πηγή: Βiblical Studies and Technological Tools)

Ένα νέο βιβλίο για τις Πράξεις / A new book on Acts

Κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Mohr Siebeck ένα νέο βιβλίο για το Πρξ 16 και τις ιδέες της εθνικότητας και της φυλής στο βιβλίο των Πράξεων:

Eric D. Bareto, Ethnic Negotiations. The Function of Race and Ethnicity in Acts 16, (WUNT II 294), Mohr Siebeck, Tübingen 2010
ISBN: 978-3-16-150609-3
ix + 221 σελίδες
€ 54.00

Περιγραφή εκδοτικού οίκου
Η βιβλική επιστήμη πρόσφατα άρχισε να διερευνά τις ιδέες της φυλής και της εθνικότητας. Επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στο Πρξ 16 ο Eric D. Bareto εξετάζει τη λειτουργία που αναλαμβάνουν οι εθνικές ταυτότητες μέσα στο βιβλίο των Πράξεων. Η σύγχρονη έρευνα των Πρξ στερείται μίας πλήρουςς αξιολόγησης του θεολογικού οράματος του Λουκά είτε αγνοώντας τις εθνικές και φυλετικές κατηγορίες είτε κατασκευάζοντάς τες ως σχετικά στατικούς χαρακτηρισμούς. Αντίθετα η φυλή και η εθνικότητα ήταν θεολογικά ζωτικές αλλά ρευστές ιδέες στις Πράξεις. Ο Λουκάς δεν φαντάζεται τη δημιουργία τη δημιουργία μίας νέας εθνικότητας για τους Χριστιανούς. Αντίθετα προβάλλει ένα εμβόλιμο εθνικό χώρο μεταξύ των ανταγωνιστικών και επικαλυπτόμενων εθνικών διεκδικήσεων των Ιουδαίων, Ρωμαίων, Ελλήνων και των άλλων λαών που κατοικούν στις σελίδες των Πράξεων. Ο Λουκάς δεν απαλείφει τις εθνικές διαφορές αλλά υιοθετεί τα ευέλικτα όρια της εθνικότητας ώστε να καταστήσει σαφή τη μεγάλη απήχηση που έχει η πρώτη Εκκλησία.


Το τρέχον τεύχος του περιοδικού JSPs / The current issue of JSPs

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Journal for the Study of the Pseudepigrapha 20:2 (2010) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:

Ted M. Erho, "Internal Dating Methodologies and the Problem Posed by the Similitudes of Enoch", 83-103
H χρονολόγηση της βιβλικής γραμματείας παραμένει ένα από τα δυσκολότερα εγχειρήματα που συχνά προκαλεί διαφωνίες μεταξύ των ερευνητών και εξαιτίας της σχετικής έλλειψης ικανοποιητικών κειμενικών μαρτυριών η πολυπλοκότητα αυτού του εγχειρήματος γίνεται ακόμη μεγαλύτερη στην περίπτωση των Ψευδεπιγράφων. Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τις Παραβολές του Ενώχ ο συγγραφέας εξετάζει τις τρεις συνηθέστερες μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται για να χρονολογηθούν κείμενα με τη βοήθεια εσωτερικών μαρτυριών και επισημαίνει τις πιο συνηθισμένες παγίδες στην εφαρμογή τους. Καθώς καθεμιά από αυτές τις μεθόδους μπορούν να χρησιμοποιηθούν δημιουργικά, όταν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες σε κάθε περίσταση, οι Παραβολές του Ενώχ δεν ανταποκρίνονται ούτε στο ελάχιστο των κριτηρίων σε κάθε περίπτωση καθιστώντας σαφή μία ανάγκη για την ανάπτυξη περαιτέρων μεθοδολογικών εργαλείων αυτού του τύπου.

Leroy Andrew Huizenga, "The Aqedah at the End of the First Century of the Common Era: Liber Antiquitatum Biblicarum, 4 Maccabees, Josephus’ Antiquities, 1 Clement *", 105-133
Η ιστορία της ανάπτυξης των παραδόσεων για την Aqedah είναι αντικείμενο διαφωνίας. Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης επικεντρώνεται στα ραββινικά και ταργκουμικά κείμενα, τα οποία οδήγησαν αρκετούς ειδικούς να υιοθετήσουν ένα συγκεκριμένο αναχρονισμό, ενώ άλλους να δουν την Aqedah ως μία μεταγενέστερη εξέλιξη. Σε κάθε περίπτωση άλλα παρεμφερή κείμενα συχνά δε λαμβάνονται υπόψη ή παρερμηνεύονται. Στο άρθρο ο συγγραφέας εξετάζει σημαντικές πτυχές της Aqedah σε κείμενα που συντάχθηκαν και έγιναν αντικείμενο πρόσληψης κατά το τέλος του 1ου αι. μ.Χ. και επιδιώκει να αποδώσει "ερμηνευτική δικαιοσύνη" στις ιδιαίτερές τους παραστάσεις της Aqedah και να καταδείξει όλες τις σημαντικές πτυχές της οι οποίες είχαν ήδη αποκρυσταλλωθεί κατά το τέλος του 1ου αι. μ.Χ.

Simon Lasair, "What are the Contours of Torah? Targumic Roles in Defining and Delimiting the Nature of Torah Observance", 135-150
Ο συγγραφέας στο παρόν άρθρο αποπειράται να επαναπεριγράψει τους κοινωνικούς και πολιτικούς ρόλους των ταργκούμ της Πεντατεύχου χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της πολιτικής θεωρίας, όπως αυτή διατυπώθηκε από τον Ernesto Laclau. Έχοντας ως βάση τρεις αναλύσεις σημαντικών κειμένων συμπεραίνει ότι η ιδέα της "τήρησης της Τορά", όπως αυτή διατυπώνεται σε διάφορα παραδείγματα, είναι μία άδεια ιδέα που περιμένει να αποκτήσει κάποιο περιεχόμενο. Υπάρχουν διάφορες λύσεις για αυτό, όπως οι κοινωνικές συνάφειες των ταργκούμ της Πεντατεύχου ή των ίδιων των συντακτών των ταργκούμ, οι οποίοι καθιστούν σαφές αυτό το περιεχόμενο στα ταργκουμικά κείμενα. Με βάση αυτή τη δομική δυναμική καθίσταται δυνατό τα ταργκούμ της Πεντατεύχου να είχαν χρησιμοποιηθεί ως πολιτικά εργαλεία για δημιουργήσουν τη βάση για συζητήσεις κι επιπλέον για να προσφέρουν παραστάσεις αναφοράς για τις ομάδες που τα χρησιμοποιούσαν.

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Οι τελευταίες μέρες του Ιησού / The last days of Jesus

Κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο ΨΥΧΟΓΙΟΣ το βιβλίο του Simon Gibson για τις τελευταίες μέρες του Ιησού σε μετάφραση του αναπλ. καθηγ. της Κ.Δ. στη Θεολογική Σχολή Αθηνών Σωτηρίου Δεσπότη, τον οποίο ευχαριστώ θερμά για την πληροφορία:
432 σελίδες
ISBN: 978-960-453-763-1
20 ευρώ

Περιγραφή εκδοτικού οίκου

Από την εποχή που γράφτηκαν τα Ευαγγέλια τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με τα γεγονότα που έλαβαν χώρα τις τελευταίες ημέρες της ζωής του Ιησού. Ο Σίμον Γκίμπσον, με πολυετή πείρα στο χώρο της βιβλικής αρχαιολογίας και ιδιαίτερα στις ανασκαφές της Ιερουσαλήμ, απεικονίζει με «ανάγλυφο» τρόπο τους χώρους στους οποίους βάδισε ο Ιησούς κατά την τελική Του πορεία προς το Πάθος και την Ανάσταση. Περιγράφοντας χρονολογικά τα γεγονότα, από την είσοδο του Ιησού στην Ιερουσαλήμ μέχρι την Ταφή Του έπειτα από τη Σταύρωση, ο Γκίμπσον δίνει μια παραστατική εικόνα της Ιερουσαλήμ του 1ου αιώνα: τα μνημεία της, τους δρόμους και τα σπίτια της, και, κυρίως, το Ναό της, το διαμάντι της πόλης. Ο Ιησούς που αναδύεται μέσα από τις σελίδες είναι ένας δάσκαλος και θεραπευτής που λατρεύεται από τα πλήθη. Προέρχεται από μια αρκετά εύπορη αγροτική οικογένεια και έχει βαπτιστεί από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή. Το κήρυγμα και η διδασκαλία Του τρομάζουν τις εβραϊκές και ρωμαϊκές Αρχές σε τέτοιο βαθμό, ώστε αποφασίζουν να Τον θανατώσουν. Ο Γκίμπσον αποκαλύπτει πώς τα αρχαιολογικά ευρήματα μπορούν να βοηθήσουν στη σωστή μελέτη των Ευαγγελίων αλλά και στην κατανόηση του προσώπου του Ιησού μέσα στον κόσμο όπου έζησε.

Από τον ίδιο εκδοτικό οίκο και τον ίδιο μεταφραστή κυκλοφορεί και το βιβλίο του Joachim Gnilka, Xριστιανισμός και Ισλάμ. Μια νέα προσέγγιση, ΨΥΧΟΓΙΟΣ 2009 (ISBN:978-960-453-590-3) , 22,21 ευρώ.

Περιγραφή εκδοτικού οίκου
Η καταστροφή των Δίδυμων Πύργων στις αρχές της τρίτης χιλιετίας έφερε και πάλι στο προσκήνιο με δραματικό τρόπο το φαινόμενο "θρησκεία", και ιδιαιτέρως τη σχέση Χριστιανισμού και Ισλάμ. Πολλοί έσπευσαν τρομοκρατημένοι να υιοθετήσουν το ιδεολόγημα "υιοί του φωτός" της Δύσης εναντίον των "υιών του σκότους" της Ανατολής. Οι καταστρεπτικές πολιτικοστρατιωτικές συνέπειες αυτού του πολέμου απέδειξαν ότι αυτή η πανάρχαιη υπεραπλουστευμένη διάκριση του κόσμου σε καλό-κακό, ιερό-βέβηλο, καθαρό-ακάθαρτο δεν "ερμηνεύει" και, κυρίως, δεν θεραπεύει την πολυσύνθετη πραγματικότητα. Στο παρόν πόνημα, το οποίο συνιστά σύνθεση δύο βιβλίων του διάσημου Γερμανού ρωμαιοκαθολικού Καινοδιαθηκολόγου Γιοακίμ Γνίλκα επιχειρείται μία σύγκριση της Αγίας Γραφής και του Κορανίου πάνω σε μια ποικιλία θεμάτων πίστεως και ήθους, ενώ ο αναγνώστης συνειδητοποιεί την αξία βασικών σημείων της δικής του πίστης, τα οποία προηγουμένως απλώς "προσπερνούσε" ως ακατανόητα δόγματα. Επίσης, ανιχνεύονται οι επιδράσεις που ασκήθηκαν στον Μωάμεθ και στο Κοράνιο από τον Ιουδαϊσμό αλλά και από μία μερίδα χριστιανών των οποίων τα ίχνη χάνονται μετά την πρώτη χιλιετία. Έτσι ο αναγνώστης μυείται στη γένεση και την πολυμορφία του αρχέγονου Χριστιανισμού, αλλά και την εξέλιξη της διαμόρφωσης του Ισλάμ, το οποίο ραγδαία διαδόθηκε στη λεκάνη της Μεσογείου

Τέλος στην κατηγορία ενδιαφέροντες ιστότοποι πρόσθεσα την προσωπική ιστοσελίδα - ιστολόγιο του συναδέλφου καθ. Σ. Δεσπότη.

Το νέο τεύχος του JSNT / The current issue of JSNT

Το τρέχον τεύχος του περιοδικού Journal for the Study of the New Testament 33:2 (2010) είναι αφιερωμένο στην Wirkungsgeshcichte (ιστορία της επενέργειας), όρος που υιοθετήθηκε από τον Hans Gerog Gadamer ως η δύναμη μίας παράδοσης επάνω σε εκείνους στους οποίους τους ανήκει, έτσι ώστε ακόμη κι αν την απορρίπτουν ή αντιδρούν σε αυτήν ουσιαστικά συνεχίζουν να επηρεάζονται από αυτήν. Στο επίπεδο της εξήγησης η ιστορία της επενέργειας θα μπορούσε να ορισθεί ως η τεχνική ανάλυστης της ιστορίας της επίδρασης και επενέργειας ενός κειμένου. Στο χώρο της ερμηνείας της Κ.Δ. ο όρος συνδέθηκε κυρίως με το όνομα του ομότιμου σήμερα καθηγητή της Κ.Δ. Ulrich Luz. Eκτός από πολλές μελέτες σχετικά με αυτήν τη μέθοδο ο Luz συνέταξε και υπόμνημα στο κατά Ματθαίον, στο οποίο προσεγγίζει το ευαγγελικό κείμενο από αυτήν την οπτική (στα γερμανικά το υπόμνημά του εκδόθηκε στη σειρά υπομνημάτων Evangelisch-Katholischer Kommentar και αποτελεί ένα από τα πληρέστερα σήμερα υπόμνηματα στο πρώτο ευαγγέλιο, στα αγγλικά οτο υπόμνημα εκδόθηκε από τη σειρά Hermeneia).
Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού JSNT διάφοροι ειδικοί παρουσιάζουν πτυχές αυτής της ερμηνευτικής μεθόδου. Δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:

Jonathan Roberts - Christopher Rowlands, "Introduction", 131-136

Mark Knight, "Wirkungsgeschichte, Reception History, Reception Theory", 137-146
Σε μία απόπειρα εισαγωγής στην Wirkungsgeschichte, στην ιστορία της πρόσληψης και στην θεωρία της πρόσληψης, ο συγγραφέας ξεκινά εξετάζοντας τη διαφορετική ιστορία του κάθε όρου. Μολονότι ο κάθε όρος δηλώνει κάτι ελαφρώς διαφορετικό, όλοι είχαν ως αποτέλεσμα να τεθούν ερωτήματα για την ιστορικοκριτική μέθοδο η οποία εξακολουθεί να κυριαρχεί στις καινοδιαθηκικές σπουδές. Ο συγγραφέας επικεντρώνεται κυρίως στην ιδέα του Gadamer για την Wirkungsgeschichte, εναν όρο που δικαιολογημένα αναγνώστηκε με διάφορους τρόπους από τους καινοδιαθηκολόγους. Αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν αυτές οι διαφορετικές αναγνώσεις στρέφεται στη γενικότερη θέση που διατύπωσε ο Gadamer στο έργο του Wahrheit und Methode (Truth and Method) και υποστηρίζει ότι σκοπός της Wirkungsgeschichte είναι να καταστήσει δυνατή μία ερμηνευτική συζήτηση παρά να ορίσει μία νέα επιστημονική μεθοδολογία.

Martin O'Kane, "Wirkungsgeschichte and Visual Exegesis: The Contribution of Hans-Georg Gadamer", 147-159
Στο άρθρο εξετάζονται οι εικαστικές παράμετροι της Wirkungsgeschichte. Δίνεται έμφαση στο ρόλο των καλλιτεχνών ως ενεργών αναγνωστών της Αγίας Γραφής κι όχι απλά ως εικονογράφων βιβλικών σκηνών και υπογραμμίζεται ο ρόλος του Hans-Georg Gadamer στην αναγνώριση του ρόλου που παίζει ο θεατής καθώς επίσης και ο καλλιτέχνης στην εικαστική ερμηνευτική διαδικασία. Η βιβλική ιστορία για την προσκύνηση των Μάγων (Μτ 2, 1-12), η πρώτη δημόσια και παγκόσμια εμφάνιση του Χριστού και μία από τις πιο συχνά απεικονιζόμενες σκηνες σε όλη την ιστορία της βιβλικής τέχνης χρησιμοποιείται ως παράδειγμα για να καταστεί σαφής η προσέγγιση του Gadamer. H έμφαση της βιβλικής αφήγησης στην αποκάλυψη του Χριστού-παιδιού στον αναγνώστη μοιάζει με μία βασική έννοια στην ερμηνευτική αισθητική του Gadamer, δηλαδή την Darstellung, έναν όρο που δηλώνει πώς ένας ζωγραφικός πίνακας καθιστά δυνατό να προβληθεί το θέμα του, με το να γίνει ο ίδιος ένας υπαρξιακό γεγονός, μία επιφάνεια, στη ζωή του θεατή.

Mark W. Elliot, "Effective-History and the Hermeneutics of Ulrich Luz", 161-173
Στο παρόν άρθρο ο συγγραφέας παρουσιάζει αρχικά τις προϋποθέσεις που οδήγησαν στο συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ιστορία της επενέργειας του βιβλικού κειμένου (Wirkungsgeschichte). Στη συνέχεια παρουσιάζεται η σκέψη του Ulrich Luz, ο οποίος αποτελεί το σημαντικότερο εκπρόσωπο αυτής της ερμηνευτικής μεθόδου. Ο συγγραφέας παρουσιάζει το ενδιαφέρον του Luz για σύγχρονες μορφές ερμηνευτικής και για τον οικουμενικό διάλογο καθώς επίσης και το ρόλο του ως ακαδημαϊκού μέσα στην κοινότητα των καινοδιαθηκολόγων. Μία συζήτηση του τι προσπαθεί ο Luz να επιτύχει σε ένα τμήμα του περίφημου υπομνήματός του στο κατά Ματθαίον, από το οποίο λαμβάνεται εδώ ένα παράδειγμα, οδηγεί μέσω της συζήτησης κάποιων βιβλιοκρισιών του έργου του και των θέσεων που διατύπωσε ο ίδιος ο Luz πρόσφατα στο συμπέρασμα ότι μία έμφαση στη θρησκευτική πνευματικότητα, όπως αυτή συνεχίζει να υπάρχει από την εποχή της Βίβλου μέχρι σήμερα, δε φαίνεται να συμβάλλει στη συζήτηση των θεολογικών θέσεων που προβάλλονται στην περικοπή που εξετάζεται εδώ.

Robert Morgan, "Sachkritik in Reception History", 175-190
H Sachkritik, ή η κριτική εκτίμηση των όσων λέει ένα βιβλικό κείμενο υπό το φως του ευαγγελίου, το οποίο ήθελε να μεταδώσει ο συγγραφέας του, κατέστη ένα ζήτημα στη σύγχρονη θεολογία και και στη βιβλική ερμηνεία κατά τα χρόνια 1922-26 με τη συζήτηση του Bultmann για τη θεολογική εξήγηση της ερμηνεία του Karl Barth στις προς Ρωμαίους και της 1 Κορινθίους. Καθώς αυτό καθαυτό το ευαγγέλιο ακούγεται μέσα και διαμέσου της μαρτυρίας της Γραφής αυτό σημαίνει μία διαλεκτική μεταξύ τους σχέση. Ο Bultmann μπόρεσε να υπερβεί κάποιες από τις διατυπώσεις του Παύλου υπό το φως της βασικής πρόθεσης του αποστόλου κι έτσι να βρει νόημα σε κείμενα του μακρινού παρελθόντος για το σύγχρονο χριστιανό. Η μεταγενέστερη απομυθοποίηση εκ μέρους της Κ.Δ. εφάρμοσε την ίδια αρχή σε μεγάλα τμήματα της βιβλικής γλώσσας χωρίς να το ονομάσει αυτό Sachkritik. Κάποιοι ωστόσο από τους μαθητές του χρησιμοποίησαν τον όρο για τη δική τους κριτική αξιολόγηση ενός βιβλικού συγγραφέας υπό το φως του ευαγγελίου, όπως αυτό κατανοείται από κάποιον άλλο. Τέλος μερικοί φιλελεύθεροι θεολόγοι χρησιμοποιούν τον όρο σήμερα για να δηλώσουν την απόρριψη τμημάτων της Γραφής υπό το φως σύγχρονων κατανοήσεων του ευαγγελίου, οι οποίες ομολογούν το μακρινό από εκείνες του κάθε καινοδιαθηκικού μάρτυρα. Οι ιστορικοί της πρόσληψης μπορούν να δουν μέσα από αυτές τις τρεις στρατηγικές το πώς όλοι οι ιστορικά κριτικοί θεολόγοι υποστηρίζουν λίγο ή πολύ τη συνέχεια με τις Γραφές, ενώ αναγνωρίζουν ότι πολλά από όσα υπάρχουν σε αυτές δεν μπορούν να γίνουν πιστευτά και δε μπορούν να βρουν εφαρμογή στη σύγχρονη χριστιανική ταυτότητα.

David B. Gowler, "Socio-Rhetorical Interpretation: Textures of a Text and its Reception", 191-206
Η σημασία ενός κειμένου δεν βρίσκεται μόνο στη δημιουργική ευφυΐα του συγγραφέας του. Υπάρχει μία σύνθετη σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ του κειμένου και των συναφειών μέσα στη οποίες ένα κείμενο αναγνώσθηκε και επαναναγνώσθηκε, συμπεριλαμβανομένων και των διαφόρων δυναμικών σχέσεων αλληλεπίδρασης μεταξύ του δημιουργού του και αυτών που το προσέγγισαν στο παρελθόν και το προσεγγίζουν και σήμερα. Η κοινωνικορητορική ερμηνεία του Vernon Robbins παρέχει ένα ισχυρό ερμηνευτικό αναλυτικό εργαλείο στη διερεύνηση αυτών των διαλογικών σχέσεων μεταξύ συγγραφέων, κειμένων και αναγνωστών / ερμηνευτών. Κατά ανάλογο τρόπο οι μελέτες της ιστορίας της πρόσληψης μέσω της αναζήτησης εκ μέρους τους σημαντικών επιπρόσθετων φωνών που ενώνονται στον ετερόγλωσσο χορό των ερμηνευτών, οδηγούν σε κριτικά συμπεράσματα για περισσότερο περιεκτικές κοινωνικορητορικές αναλύσεις των κειμένων. Στο άρθρο παρουσιάζεται η ιστορία της γέννησης και της ανάπτυξης της της κοινωνικορητορικής ερμηνείας, γίνεται μία εισαγωγή στα βασικά μέρη μίας κοινωνικορητορικής προσέγγισης και παρέχονται παραδείγματα για το πώς η κοινωνικορητορική ερμηνεία και η ιστορία της πρόσληψης μπορούν να ωφελήσουν η μία την άλλη.

William John Lyons, "Hope for a Troubled Discipline? Contributions to New Testament Studies from Reception History", 207-220
Η πρόσφατη προσπάθεια των G. Aichele, P. Miscall και R. Walsh να προκαλέσουν μία συζήτηση μεταξύ της ιστορικής κριτικής και της μεταμοντέρνας ερμηνείας χρησιμοποιώντας τη γλώσσα των συγκριτικών μυθολογιών έπεσε στο κενό. Στο παρόν άρθρο προτείνεται ότι ένας περισσότερο γόνιμος τρόπος είναι να επαναχαρακτηρισθούν οι ιστορικοκριτικές μεθοδολογίες με την ορολογία της ιστορίας της πρόσληψης. Κάτι τέτοιο θα λάμβανε υπόψη του το παρόν των ακροατηρίων -είτε πραγματικών είτε κατασκευασμένων - μέσα στο πλαίσιο αυτών των μεθοδολογιών, ενώ θα υποβάθμιζε όρους όπως "πρώτο στάδιο / δεύτερο στάδιο" ώστε να τις κρατήσει στο επίκεντρο της βιβλικής ερμηνείας και να ενθαρρύνει τους ιστορικούς κριτικούς να τολμήσουν να εισέλθουν στην ιστορία της ερμηνείας. Αυτή η διεύρυνση του επιστημονικού πεδίου θα βοηθούσε επίσης να ξεπεραστούν οι επιπτώσεις του παρόντος οικονομικού κλίματος επάνω σε αυτή που κατά τα άλλα φαίνεται πολύ περιορισμένη και κορεσμένη φαινομενικά περιοχή των ανθρωπιστικών σπουδών.