Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Στο τρέχον τεύχος του VigChr / The current issue of VigChr

Vigiliae Christianae 71:3 (2017)

  • Benjamin Edsall, "(Not) Baptizing Thecla: Early Interpretive Efforts on 1 Cor 1:17," 235-260 (abstract)
  • Jennifer Strawbridge, "Early Christian Epigraphy, Evil, and the Apotropaic Function of Romans 8.31," 315-329 (abstract)
  • Andreas Hoffmann, "Kommunikation in der Kirche des 3. Jahrhunderts, written by Eva Baumkamp," 331-338 (abstract


Πέμπτη 11 Μαΐου 2017

Στο τρέχον τεύχος του JThS / In the current issue of JThS

Journal of Theological Studies 68:1 (2017)

  • Lena-Sofia Tiemeyer, "Death or Conversion: The Gentiles in the Concluding Chapters of the Book of Isaiah and the Book of the Twelve," 1-22 (abstract)
  • Joshua W. Jipp, "Hospitable Barbarians: Luke’s Ethnic Reasoning in Acts 28:1–10," 23-45 (abstract)
  • David M. Moffitt, "Jesus’ Heavenly Sacrifice in Early Christian Reception of Hebrews: A Survey," 46-71 (abstract)
  • Joseph E. Sanzo / Lorne R. Zelyck, "The Text and Function of P. Berol. 11710 Revisited," 72-92 (abstract)
  • Matthew Kuhner, "Ignatius of Antioch’s Letter to the Ephesians 19.1 and the Hidden Mysteries: A Trajectory of Interpretation from Origen to Thomas Aquinas," 93-120 (abstract)
  • Robert Morgan, "Liberal Theological Hermeneutics," 212-229 (abstract)

O ρόλος του Λευί στα κείμενα του Κουμράν / Levi's role in the texts of Qumran

Στην ιστοσελίδα The Ancient Jew Review έχει αναρτηθεί το άρθρο της Liora Goldman σχετικά με την παρουσία και τον ρόλο του Λευί στα κείμενα του Κουμράν. Αυτό που προκύπτει είναι ότι τα κείμενα της Νεκράς Θάλασσας επεξεργάζονται τις βιβλικές ιστορίες με τέτοιον τρόπο ώστε ο Λευί κι η γενιά του να αποκτήσουν μία περισσότερο σημαντική θέση μέσα σε αυτά και μάλιστα σε σχέση προς το αξίωμα του αρχιερέα. Αυτή η διαπίστωση, ωστόσο, θέτει εκ νέου το ζήτημα των συγγραφέων αυτών των κειμένων και της πιθανής σύνδεσής τους με ιερατικούς κύκλους. Χαρακτηριστικά καταλήγει η συγγραφέας:

"The Qumran Aramaic scrolls thus rework and expand the biblical stories concerning the tribe of Levi in order to highlight its centrality and the importance of the high priesthood. They stress Levi’s and his sons’ distinctive status as priests serving in the sacred place, their integrity and righteousness, and the divine wisdom imparted to them. Although such general brush strokes are clear, numerous questions remain unanswered regarding this tradition and these texts. For example, was a priestly-scribal circle responsible for the production of these predominantly priestly texts (ALD, Testament of Qahat, VA)? Are they all informed by a common ideology, and if so, how should this outlook be defined? Why were they written in Aramaic rather than Hebrew (or Greek)? Does their language evince their early authoritative status or feature the Levitical line’s special status within the people as the “true” descendants of the “Aramean” Abraham and Jacob from Haran? Although the theory that they were composed by a priestly circle in the Jerusalem temple towards the end of the third century, up until the rise of the Hasmoneans remains the most plausible and convincing, it does not provide answers to many of these other questions."

Οι πάπυροι της ερήμου της Ιουδαίας / Legal papyri of the Judean desert

Έγγραφο για την καταχώρηση γης
κατά τη ρωμαϊκή απογραφή του 127 μ.Χ.
Αρχείο της Babatha. Πηγή: wikimedia 
Στην ιστοσελίδα της ASOR δημοσιεύεται το σύντομο άρθρο του Philip Esler σχετικά με τη σημασία των αραμαϊκών παπύρων συμβολαιογραφικού περιεχομένου που βρέθηκαν στην έρημο της Ιουδαίας. Πρόκειται για περίπου 100 παπύρους που χρονολογούνται μεταξύ του 100 π.Χ. και του 200 μ.Χ. Ανάμεσά τους οι γνωστότεροι είναι εκείνοι που προέρχονται από το "Σπήλαιο των Επιστολών" κι ανήκουν στο αρχείο μιας εύπορης γυναίκας, της Babatha, κόρης του Shim'on, η οποία κατέφυγε εκεί στη διάρκεια της επανάστασης του Bar Kochba:


Ένα νέο άρθρο στο τρέχον τεύχος του In die Skriflig / A new article in the current issue of In die Skriflig

In die Skriflig 51:1 (2017)

Jacob J. Scholtz, "Between the Mount of Transfiguration and Jerusalem and beyond: The chiastic structure of Matthew 17:14–20:34"

Συνέδριο για την Ορθόδοξη Ερμηνευτική / Conference on Orthodox Biblical Hermeneutics

Αφίσα ΣυνεδρίουΗ Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου (Τομέας Μελέτης της χειρόγραφης παράδοσης της Καινής Διαθήκης)  διοργανώνει Διεθνές Συνέδριο με θέμα 

"Ορθόδοξη Ερμηνευτική της Καινής Διαθήκης: ιστορία, θεωρία, προοπτικές"

από την Πέμπτη 11 Μαΐου έως την Κυριακή 14 Μαΐου 2017

Το συνέδριο θα λάβει χώρα στο Ξενοδοχείο Παρκ, στην παραλία του Βόλου (Δεληγιώργη 1), και σε αυτό θα λάβουν μέρος με εισηγήσεις διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Προβλέπεται να ξεκινήσει στις 5 μ.μ. την Πέμπτη 11 Μαΐου, ενώ θα ολοκληρωθεί με την θεία λειτουργία την Κυριακή 14 Μαΐου.
  
Το συνέδριο θα έχει ταυτόχρονη μετάφραση σε ελληνικά και αγγλικά και πραγματοποιείται με την οικονομική συνδρομή της Ευαγγελικής Εκκλησίας της Γερμανίας (EKD).

Για το πρόγραμμα πατήστε εδώ.

Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

Στο τρέχον τεύχος του JTI / In the current issue of JTI

Journal of Theological Interpretation 11:1 (2017)
A Dialogue: Richard Hays’s Echoes of Scripture in the Gospels
Edited by C. Kavin Rowe

  • C. Kavin Rowe, "Learning from Echoes II: Richard B. Hays on Scripture in the Gospels," 1-4
  • R. W. L. Moberly, "Scriptural Echoes and Gospel Interpretation: Some Questions," 5-20
  • Richard Bauckham, "Markan Christology according to Richard Hays: Some Addenda," 21-36
  • Marianne Meye Thompson, "Hearing Voices: Reading the Gospels in the Echo Chamber of Scripture," 37-49
  • N. T. Wright, "Pictures, Stories, and the Cross: Where Do the Echoes Lead?," 49-68
  • David F. Ford, "Reading Backwards, Reading Forwards, and Abiding: Reading John in the Spirit Now," 69-84
  • Richard B. Hays, "Continuing to Read Scripture with the Evangelists: A Response," 85-100

Ένα αρχαίο προτραίτο της μητέρας του Ιησού; / An ancient portrait of the Mother of Jesus?

world-oldest-image-mary-syria_1Στην σελίδα Realm of History παρουσιάζεται η θεωρία της Mary Joan Winn Leith (η οποία σύμφωνα με το δημοσίευμα επαναλαμβάνει τη θέση του Michael Peppard σε παλαιότερο δημοσίευμα των New York Times) ότι η παράσταση μίας γυναίκας που σκύβει επάνω από ένα πηγάδι στην κατ' οίκον εκκλησία της Dura-Europos δεν είναι η Σαμαρείτιδα, όπως κατανοούνταν ως σήμερα, αλλά η Μαρία, η μητέρα του Ιησού. Η σκηνή που αναπαρίσταται είναι εκείνη του Ευαγγελισμού, εμπνευσμένη όμως όχι από το κατά Λουκάν ευαγγέλιο αλλά από την αντίστοιχη ιστορία του ευαγγελισμού στο Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου. [Είναι άλλωστε γνωστό ότι το συγκεκριμένο εξωκανονικό κείμενο επηρέασε την εικονογραφική απόδοση της σκηνής του Ευαγγελισμού]. Η οικία όπου βρέθηκε η συγκεκριμένη παράσταση μαζί με άλλες ανάλογες χρονολογείται στον 3ο αι. μ.Χ. κι οι περισσότερες παραστάσεις από αυτήν φυλάσσονται σήμερα σε μουσείο του Yale.

Στο τρέχον τεύχος του ET / In the current issue of ET

Expository Times 128:8 (2017)

  • Mark S. Aidoo, "Empowering Followers in the Politics of Spiritual Leadership: A Narrative Critical Study of 1 Samuel 1:1–28," 365-375 (abstract)
  • Marion L. S. Carson, "Circumcision of the Heart: Extrinsic and Intrinsic Religiosity in Romans 1–5," 376-384 (abstract)

Τρίτη 9 Μαΐου 2017

Ο κολοφών του βιβλίου του Ιώβ / The colophon in the book of Job

Στην σελίδα The Bible and Interpretation o Thomas M. Bolin (St. Norbert College) συζητά τη σημασία του κολοφώνος στα αρχαία κείμενα κι εξετάζει ειδικά την περίπτωση του βιβλίου του Ιώβ:

H έννοια του πλησίον στο βιβλίο της Εξόδου / The notion of neighbour in the book of Exodus

Στην ιστοσελίδα The Torah ο Richard Elliott Friedman (Πανεπιστήμιο της Georgia και Πανεπιστήμιο της California, San Diego) εξηγεί ποιο είναι το περιεχόμενο της εβραϊκής λέξης re‘a που αντιστοιχεί στον όρο πλησίον. Ο Friedman υποστηρίζει ότι ο όρος αυτός δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στους ομοεθνείς, όπως συνήθως κατανοείται, αλλά ότι η εντολή του Θεού στην ΠΔ αφορά και τους αλλοεθνείς:

Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

To τρέχον τεύχος του JSJ / The current issue of JSJ

Journal for the Study of Judaism 48:2 (2017)

  • Charlotte Hempel, "Wisdom and Law in the Hebrew Bible and at Qumran," 155-181 (abstract)
  • Tyler A. Stewart, "Jewish Paideia: Greek Education in the Letter of Aristeas and 2 Maccabees," 182-202 (abstract)
  • Atar Livneh, "Deborah’s New Song: The Historical Résumé in LAB 32:1-11 in Context," 203-245 (abstract)
  • Benedikt Eckhardt, "Craft Guilds as Synagogues? Further Thoughts on 'Private Judean-Deity Associations'," 246-260 (abstract)
  • Pieter W. van der Horst, "A Short Note on the Epitaph of Ama Helenê Ioudaia," 261-265 (abstract)
  • Géza G. Xeravits, "Goddesses in the Synagogue?," 266-276 (abstract)
  • Christopher J. Cornthwaite, "Wayward Jews, God-fearing Gentiles, or Curious Pagans? Jewish Normativity and the Sambathions," 277-297 (abstract)